Spánok patrí k najobľúbenejším činnostiam a predsa mu nevenujeme toľko času, koľko by sme možno aj chceli. Dôvody sú prosté – musíme sa venovať rodine, musíme dohliadať na chod domácnosti a čo je hlavné – musíme chodiť do práce zarábať peniaze.

Nejedenkrát siahame po tabletkách na spanie, pritom stačí vedieť len tieto dôležité veci, ktoré vám pomôžu zlepšiť spánok bez toho, aby ste do seba dávali nejaké tabletky na spanie. Nespavosť odstránite jedine vtedy, ak budete dodržiavať nasledujúce pravidlá.

Pravidelne vetrávajte

Tým, že pravidelne nevetráte (najmä v zimnom období, kedy je ešte vykurovacia sezóna v plnom prúde), držíte si v spálni vydýchaný vzduch. Práve kvôli ťažkému vzduchu v miestnosti máte problém zaspať. Odporúčame vám preto vetrať vždy v skorých ranných hodinách (nezávisle od toho, či je zima, alebo leto). Uvidíte, že večer, keď budete líhať do svojej veľkej postele 160×200, nebudete mať problém zaspať.

Venujte sa pohybovým aktivitám

Viete, že aj pohyb pomáha zlepšovať spánok a odstraňuje problémy s nespavosťou? Ak sa pravidelne venujete akejkoľvek športovej aktivite, verte, že so spánkom mať problémy nebudete. Každý organizmus sa po čase unaví a ak sa venujete pomerne náročným fyzickým aktivitám, unaví sa podstatne rýchlejšie. Ako sa hovorí – budete spať ako drevo.

Odstráňte rušivé predmety

Ak vás vyrušuje tikanie hodín, hluk z ulice alebo nebodaj zapnutý notebook, rušivé predmety okamžite odstráňte. Hluk z ulice nedokážete ovplyvniť. Možno jedine tak, ak si nainštalujete vonkajšie rolety. Nikdy si však nepokladajte na drevený konferenčný stolík mobil spolu s pohárom vody. Ľahko sa vám môže stať, že pri vaše nočnej návšteve toalety drgnete do konferenčného stolíka a voda sa vám vyleje na mobil, notebook alebo tablet. A okrem toho – mobil, tablet ani notebook nepatrí do miestnosti, kde spíte.