Nový Peugeot 3008 zboku

Nový Peugeot 3008 zboku

Nový Peugeot 3008 konečne dorazil. Keďže dával o sebe vedieť už dlhšie a vzbudzoval nádeje, zaslúžene sa tešíme. Záujem a pozitívne emócie vzbudil veľmi rýchlo, lebo dosť presne triafa do vkusu dnešného väčšinového motoristu. Novej 3008 nechýba sebavedomý výraz ani moderné krivky. Nemožno opomenúť sympatický interiér, ktorý si prináša niektoré prvky v menších modelov ako 208 a 308 – hlavne ide o malý volant, ktorý zvádza vodiča k športovej jazde.

Je to tak trochu SUV, avšak bez pohonu 4×4. Málokto však pohon všetkých štyroch kolies naozaj potrebuje. Pre lepšiu predstavu sme s 3008 zašli na nespevnenú cestu pod Tatrami a v pohode sme to zvládli.

Nová 3008 je predovšetkým pastvou pre oči – či už zvonku alebo znútra. O to viac, že sme mali možnosť zoznámiť sa s vezriou Allure, ku ktorej patria aj drobnosti ako prahy dverí obložené ušlachtilou oceľou, predný spojler lakovaný v sivej metalíze alebo tónované zadné okná a okno zadných dverí. Na pohlaď i na dotyk bola príjemná dekorácia palubnej dosky a panelu dverí v prevedení látky, ponášajúcej sa na riflovinu v antracitovej farbe. Za zmienku tiež stojí kompaktný kokpit vodiča, priliehavý tvar sedadiel a vysoký predel medzi vodičom. To všetko sú to maličkosti, ktoré vytvárajú dojem prémiového auta.

V interiéri poteší malý volant, no hlavne veľký moderný digitálny display, ktorý prehľadne prezentuje nie len rýchlosť a otáčky ale aj maximálnu povolenú rýchlosť či zaradený prevodový stupeň. Displeju s budíkmi sekundoval druhý displej v stredovej časti auta, len však postrádal akýkoľvej waw efekt.

Prehľadný a štýlový displej nového Peugeot 3008

Prehľadný a štýlový displej nového Peugeot 3008

Do nášho redakčného testu sa nám dostala dieslová verzia s objemom 1.6 litra, výkonom 120 koní a automatickou prevodovkou. Musím povedať, že motor na mňa nezanechal špeciálny dojem. Jazda bola plynulá a podvozok zachytával nerovnosti,  ale to som štýlového auta týchto rozmerov viacmenej automaticky očakával. Akcelerácia bola skôr priemerná, o slabšom motore ako 120 koní by som v tomto prípade radšej ani neuvažoval.

Objem batožinového priestoru je akceptovateľných 520 litrov. Kombík to nie je a azda nikto to od cestného SUV snáď ani neočakáva. Cena testovanej verzie bola 26 790 €, čo naozaj nie je málo, no dá sa očakávať, že si svoj okruh zákazníkov nájde. Peugeot 3008 nie je ľudové rodinné auto, no rodine so záujmom o pohodlie a štýl by sa tento model mohol pozdávať.