csm_Slovenska_katolicka_charita77 ton trvanlivých potravín a drogérie oproti vlaňajším 48 tonám je výsledok tohtoročnej v poradí tretej potravinovej zbierky pre ľudí v núdzi. Slováci darovali viac ako minulý rok a vedia, že robia dobrú vec. Hodnota vyzbieraného tovaru je 109 000 eur a spoločnosť Tesco Stores SR ju ešte navýši o 20% – čiže o 21 800 eur. Finančne prispeje aj jeden z partnerov zbierky, spoločnosť Unilever.

Verili sme, že aj tento rok nás ľudia podporia a prejavia dostatok empatie. Je vidieť, že spoločnosť o potravinovej zbierke vie a pozitívna spätná väzba od ľudí, ktorí sa rozhodli obdarovať tých, čo sa ocitli v núdzi, o tom svedčí. Našou úlohou je teraz darované potraviny a drogériu v našich charitných zariadeniach na Slovensku pripraviť pre rodiny v núdzi, seniorov, chorých ľudí alebo bezdomovcov,“ povedal Radovan Gumulák, generálny sekretár Slovenskej katolíckej charity.

Slovenská katolícka charita sa do potravinovej zbierky zapojila v 44 obchodoch a prostredníctvom svojich dobrovoľníkov vyzbierala vyše 50 ton potravín a hygienických potrieb.

Potravinová zbierka prebiehala od 16. – 21. novembra 2015 v 78 obchodoch Tesco po celom Slovensku. Zbierku organizoval maloobchodný predajca aj s partnermi z minulých rokov: Slovenská katolícka charita, organizácia Depaul Slovensko, Potravinová banka Slovenska a tento rok po prvý raz aj Evanjelická Diakonia. Do zbierky sa zapojila aj spoločnosť Unilever formou sociálneho marketingu.

„Výsledok tohtoročnej potravinovej zbierky prekročil naše očakávania v každom smere. Sme hrdí na našich zákazníkov, potvrdilo sa nám, že o potravinovej zbierke a jej význame vedia. Môžeme si dovoliť povedať, že toto je dôkaz ako každá malá pomoc môže mať veľký význam. Každému, kto prispel, patrí veľká vďaka – v prvom rade našim zákazníkom, ale aj všetkým kolegom, ktorí nielen prispievali potravinami, ale zapojili sa aj medzi dobrovoľníkov, ktorí zákazníkov iniciatívne o potravinovej zbierke informovali“ povedala Zuzana Lošáková, Manažérka komunikačného oddelenia Tesco.

Ľudia najviac darovali múku, cestoviny, cukor, soľ, strukoviny, ryžu, ale aj tekuté mydlá. Tento rok do zbierky najviac prispeli zákazníci hypermarketu v Dubnici nad Váhom, Obchodného domu MY na Kamennom námestí v Bratislave a hypermarketu v Brezne.

K potravinovej zbierke priamo finančne prispelo Tesco a Unilever. Tesco každoročne k pomoci pridáva 20 percent z hodnoty darovaných tovarov. Tento rok je to 21 800 eur – o 7 200 eur viac, ako minulý rok. Spoločnosť Unilever prispela 3 centami za kúpu každého z vybraných výrobkov jej značiek.

Zoznam zapojených predajní a všetky informácie k európskej potravinovej zbierke nájdete na www.potravinovazbierka.sk.

Informovala Bernadetta Múdra, manažér pre komunikáciu